Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

pas ik in een kano?

  • waldo

    Hi,ik ben een forse kerel van 145kg,ik wil wel eens kanoen.Is mijn gewicht een probleem,zink ik niet?En pas ik er wel in,want volgens mij zijn die dingen nogal krap.

  • Alexander van Veen

    Je zal geen probleem hebben met het drijfvermogen maar meer met de grote van de kuip. Het is de vraag waar je de kano voor gaat gebruiken. Als het voor vlakwater is er genoeg keus, als het voor grootwater/zee is zal dit iets moeilijker gaan omdat deze boten smaller zijn, ze beschikken wel over voldoende drijfvermogen.

    m.vr.gr.

    Alexander van Veen

  • kim renkema

    hello

  • kim renkema

    he allemaal ieder dik mens past wel in een kano dus kanoen mar zal ik maar zeggen groeten kim

  • roos

    hoi

  • marc

    …..en een beetje doorpeddelen, dan gaan er misschien ook nog wat kilootjes af.

  • boudewijn van den engel

    Natuurlijk pas jij in een kano ik bied je zelfs een kano tochtje aan als je daar zin in heb kijk ook op mijn site www.vpri.com/sportenspel

  • Nico Middelkoop

    Hoi Waldo,

    Hopelijk had je wat aan de antwoorden van Boudewijn en Alexander en heb je al een kanotocht gemaakt.

    Natuurlijk pas je wel in een kano (ik neem aan dat je een kajak bedoel, met dubbelbladige peddel. Een Canadees is zondermeer geen probleem.

    Bij een kajak gaat je lengte en je breedte van je heupen een rol spelen. Veel zitjes zijn misschien te smal. Mensen langer dan 2 m komen vaak met hun grote voeten in de problemen. Ook de ruimte rondom de kuip kan problemen geven. Je kan dan je bovenbenen niet kwijt.

    Er zijn heel veel typen kajaks. Ieder heeft behalve het type water ook een ideaal gewicht van de vaarder. Dus er zijn kajaks voor mensen tot 70 kg, en zo ook kajaks voor hele grote mensen.

    Kijk goed rond bij winkels of ga te raden bij een kanoclub. Clubs hebben meestal clubboten, maar het is niet zeker dat die een passende boot voor jou hebben.

    Als je nog niets gevonden heb kun je me mailen om eventueel eens langs te komen om een boot van onze club uit te proberen.

    Groetjes Nico