Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Bouwtekening kano

  • Gerrit

    Wie kan mij enige inlichtingen geven betreffende het zelfbouwen van een kano.

  • arie de Jong

    hallo Gerrit.

    Ook ik ben al een tijdje op bezoek naar een bouwtekening van een kano. Mij speurtocht op internet heeft mij gebracht naar het bedrijf evecom te Oudega. ( www.evecom.nl). Zij verkopen bouwtekeningen van het Engelse bedrijf Selway Fischer Design.

    Ik heb het boekje met ontwerpen aangevraagd ( kosten 7,80 euro ) Redelijk duur voor een paar fotocopieen van een korte omschrijving van niet meer dan 5 kano`s en de rest ander open boten. Bovendien gaan de meeste over kanos gebouwd met de zg “ stitch en tape” methode. Hierbij maak je de onderdelen pasklaar naai je ze vervolgens aan elkaar en werk de naden af met epoxy. Deze methode staat mijn niet zo aan. Ik wil liever een kano bouwen op de meer ouderwetse methode met spantjes en huidplaten.

    Ook een speurtocht op internet in Amerika en Canada heeft niet zo veel opgeleverd. Een aantal bedrijven kunnen wel tekeningen leveren maar zijn redelijk duur ( 50 tot 100 dollar)

    Een goede tekening van een mooie kano heb ik nog steeds niet gevonden. Ik heb nog wel een tekening, ooit eens aangevraagd bij het hobby maandblad “doe het zelf” .Maar dat is een beetje een amateuristisch ontwerp. Als je nog behoefte hebt kan ik je wel een copie sturen.Ben jij sinds je deze vraag hebt neergezet nog verder gekomen.

    groet

    Arie de Jong

  • cor

    ik ben in het bezit van het boekje bouw zelf uw kano geschreven door j.m. brasser met de bouwbeschryving van 6 verschillende sharpie en rondspant kano,s en de daar by behorende bouwtekeningen (blauwdrukken ) als dit wat voor je is laat dan wat van je horen doei Gerrit schreef:

    >

    > Wie kan mij enige inlichtingen geven betreffende het

    > zelfbouwen van een kano.

  • cor

    ik ben in het bezit van het boekje bouw zelf uw kano geschreven door j.m brasser 1934 incl de orginele bouwtekeningen van 6 type kano ,s (blauwdrukken) in teresse ! mail me terug doei

  • cor

    ik ben in het bezit van het boekje bouw zelf uw kano handleiding ten dienste van amateurs en kano werven met bouwbeschryvingen van 6 verschillende typen sharpie en rondspant kanos en de blauwdrukken daarvan 1934

  • hylke

    Hoi,cor ik ben ook al een tydje op zoek naar tek./blauwdrukken,het zou te gek zijn als je me verder kunt helpen.

    gr.hylke

  • cor

    hoi hylke hylke schreef:

    >

    > Hoi,cor ik ben ook al een tydje op zoek naar

    > tek./blauwdrukken,het zou te gek zijn als je me verder kunt

    > helpen.

    > gr.hylke

    hoi hylke ik wil iedereen die deze tekeningen wil hebben wel helpen ik zoek nog naar een mogenlykheid om ze te copyen ? o.i.d ik zit nog niet zo lang op het net . en er zyn al meerdere mensen in gein teresseerd. er zit ook een boekje by HANDLEIDING voor amateurs en kanowerven de tekeningen zyn 40x60 cm drie stuks ik denk dat deze tekeningen de meeste problemen ? opleveren het is geen probleem het is een vraagstuk om opgelost te worden dus denk je iets te weten mail me maar groetjes cor

  • cor

    hoi arie ik heb . denk ik ? wat je zoekt maar omdat er meerdere mensen zyn die ze willen hebben ben ik bezig om ze te laten copyen o.i.d zoek nog naar een goede manier anders kryg je precies hetzelfde effect als de tekening die je al hebt . MOET er wel goed uitzien natuurlyk ! de groetjes van cor

  • hylke

    hoi cor,helaas ben ik zelf ook nog niet zo bekwaam met dat soort dingen,ik zal proberen om het een en ander uit te zoeken ,ik laat nog wat van me horen.

    gr.hylkecor schreef:

    >

    > hoi hylke hylke schreef:

    > >

    > > Hoi,cor ik ben ook al een tydje op zoek naar

    > > tek./blauwdrukken,het zou te gek zijn als je me verder kunt

    > > helpen.

    > > gr.hylke

    >

    > hoi hylke ik wil iedereen die deze tekeningen wil hebben

    > wel helpen ik zoek nog naar een mogenlykheid om ze te

    > copyen ? o.i.d ik zit nog niet zo lang op het net . en

    > er zyn al meerdere mensen in gein teresseerd. er zit ook

    > een boekje by HANDLEIDING voor amateurs en

    > kanowerven de tekeningen zyn 40x60 cm drie stuks ik

    > denk dat deze tekeningen de meeste problemen ? opleveren

    > het is geen probleem het is een vraagstuk om opgelost te

    > worden dus denk je iets te weten mail me maar

    > groetjes cor

  • Marcel de Lange

    Mensen, er staat op de site van www.bateau.com een gratis bouwtekening van een kano. Deze wordt gemaakt van 2 platen multiplex 6 mm en ongeveer 6 liter epoxy. Alle benodigde materialen staan daar vermeld en ook een instructie van het werken met epoxy. Het bouwen duurt ongeveer 18 uur en dan kun je m aflakken.