Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Kanoen in Dinant

  • Hugo

    Een jaartje of 5 terug ben ik wezen kayakken in dinant in belgie. Nu willen we er aanstaande donderdag heen gaan om te kayakken met een paar vrienden. Aangezien het gigantisch lekker weer is wil ik voor de zekerheid reserveren… maar ik weet verder helemaal niks … Alleen dat het in dinant is..

    Weet iemand hier waar het ergens is, en eventueel een website / telefoon nummer ?

    Alvast bedankt,

    Hugo

  • NB

    Hugo,

    Aan een adres voor een kanoverhuurbedrijf kan ik je zo niet helpen. Probeer eens met Google.

    Waarschijnlijk heb je de vorige keer gevaren op de Lesse. In bijgevoegde link kun je zien dat de waterstand erg laag is en mogelijk daardoor mag je er niet varen!

    http://www.nkb.nl/wildwater/peil.html#bijlage%201

    Wellicht is de Ourthe of de Semois een optie. Doorgaans zijn verhuurbedrijven gemakkelijk te vinden.

    Veel plezier.

  • Jolanda Beyer

    Hallo Hugo,

    Ik was een jaar of 9 geleden ook geweest en vorig jaar zijn we ook geweest.

    Binnenkort gaan we weer.

    Je hoeft niet te bespreken want je kunt daar je kaarten gewoon aan een loketje kopen.

    De kaartjes zijn inclusief het treintje dat je stroomopwaarts brengt.

    Als je Dinant binnenkomt rij je vanaf de stijle berg ( die met de kabelbaan ) richting grote brug. (waar de snelweg overheen loopt )

    Deze ga je onderdoor en alsmaar rechtuit.

    Na een tijdje kom je volgens mij over een kleine brug waarna een bocht volgt.

    Hier moet je goed opletten want dan ben je er al.

    Je kunt daar op het terrein je auto parkeren en vooraan waar je ingereden bent kaartjes kopen.

    Ik dacht dat we iets van €17,50 per persoon kwijt waren voor dubbele kano's en inclusief treintje.

    Heel veel plezier !

    groetjes Jolanda