Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

lengte van kano

  • wimskilis

    beste allemaal,

    ik heb een aantal jaar met veel plezier gewaveskied in zandvoort,nu woonachtig ver van het strand denk ik eraan om een kano te kopen,nu ben ik bijna 2 meter lang en heb enige ervaring met kano's…met name diegene waar ik nauwelijks in -of uit kan komen.kan iemand mij een tip geven naar wat voor een kano ik het beste kan zoeken met mijn lengte?

    BVD ,Wim

  • Loek

    Hoi Wim,

    Misschien een beetje een late reactie maar ik zal je een nieuwe North Shore aanbevelen. Dit zijn handgemaakte kano's uit Engeland en je kan veel zelf bepalen. Zoals lengte van de kuip, plaats van de voetsteunen, grootte van de instapopening(!) en meer om je eigen perfecte kano samen te stellen. Zelf vaar ik al 15 jaar in een North Shore polar over zee, grote meren, polders en boerenslootjes en nog steeds gelukkig.

    Hij is verkrijgbaar bij o.a Arend Bloem Kano's.

    Succes, Loek

  • Armada

    Wil je een kano hebben of een wave ski of een surfski?

    Je kunt diverse kano's aanschaffen voor verschillende disicplines.

    En dat blijft altijd een kwestie van compromissen sluiten tussen snelheid, stabiliteit en wensen.

    Je kunt brandingvaren (met een kort wildwaterbootje of een playboat), of een surfkano (bv. de Elio Speedy/ http://www.elio-kayaks.com/paginas/produtos/familia_produto.php?id_familia=32&nome=SURF Kayak / WAVESKI).

    Een surfski biedt een hoge snelheid en een zekere mate van instabiliteit, maar daat het je geen last van het inpassen van een grote schoenmaat

    onder je voordek. Deze zijn vaak langer dan 5 meter, net als een goede zeekano.

    Een zeekano biedt vaak veel plezier maar is vaak ongeschikt voor kleiner water als grachten en sloten. Bij een bepaalde snelheid loopt de boot

    tegen zijn max. aan en wil de boeg omhoog komen waardoor hij remt.

    Ik zou zeggen ga veel proberen en orienteer je goed wat er te koop is.