Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

wildwaterbanen NL

  • Lotte Salome

    Beste kayakers / kanoërs,

    Ik ben bezig met een vierjarig onderzoek naar de transformatie van outdoor lifestyle sporten naar een aanbod van gecontroleerde activiteiten binnen commerciële settings waar in een artificiële omgeving diezelfde lifestyle sporten beoefend worden.

    Momenteel richt ik me op de interactie tussen de aanbieders van deze settings (bijv de ondernemers die een wildwaterbaan of skydivecentrum hebben opgezet) en de bezoekende sporters. Hoe vindt interactie plaats, en hoe uit zich dat in de activiteit? Welke invloed hebben bezoekers op het aanpassen van de activiteit en de setting? En in hoeverre is de aanbieder dominant in het geven van betekenis aan deze indoor versies van lifestyle sporten? Of is het de sporters zelf die zijn/haar eigen betekenis construeert?

    Het zijn complexe vragen waarop ik een antwoord probeer te vinden. Jouw input als lifestyle sport participant is van harte welkom! Vandaar deze post… voel je vrij om te reageren en van gedachten te wisselen!

    Alvast dank!

    Lotte Salome, promovenda SPECO Tilburg & Universiteit Utrecht

  • Michael

    Is geen makkelijk antwoord voor te geven, gezien het feit dat er weinig wildwaterbanen in NL zijn.

    De enige welke al een paar jaar bestaat, is nauwelijks in staat om zijn hoofd boven water te houden.

    En dat is wel nodig willen onze deelnemers volgend jaar in London goed voorbereid in eigen land hoge ogen gaan gooien.

    Over enkele jaren moet er een dergelijk complex in de buurt van Eindhoven komen.

    Het is ook een wisselwerking tussen klandizie en aanbod, dat moet goed gemonitord worden om beide goed te laten functioneren.

    Zonder bezoekers geen omzet, en zonder een aanbieder geen klanten.

    Ieder heeft zijn recht van bestaan nodig, en derhalve zijn beide die hun eigen vraag creeëren.

    Mocht je verder interesse hebben, stuur gerust een email

    Michael